Celebrem el cinquantenari del Teatre-Museu Dalí amb un club de lectura dedicat a l'autobiografia del geni surrealista

04.09.2024

Amb motiu del cinquantenari del Teatre-Museu Dalí de Figueres, que va obrir les seves portes el 28 de setembre de 1974, Amics dels Museus Dalí i la Biblioteca Fages de Climent de Figueres han organitzat un club de lectura dedicat a l'autobiografia del mestre surrealista, La vida secreta de Salvador Dalí. L'esdeveniment cultural promet ser una oportunitat única per aprofundir en l'enigmàtic món interior de l'artista.

Publicada per primera vegada en anglès l'any 1942, La vida secreta de Salvador Dalí és un text fonamental per comprendre la complexa personalitat del pintor empordanès. Al llarg de les seves pàgines, Dalí relata episodis de la seva vida, sovint embellits amb anècdotes fictícies, i ofereix una visió única sobre els seus inicis artístics, la seva relació amb Gala, així com amb altres figures claus de la seva època, com Paul Éluard. A més, el llibre revela el famós "mètode paranoic-crític", clau en el seu procés creatiu i en la seva irrupció en l'escena artística dels Estats Units.

El club de lectura, que es durà a terme en dues sessions —el 4 de novembre per als usuaris de la Biblioteca i el 19 de desembre per als membres dels Amics dels Museus Dalí—, estarà coordinat pel reconegut periodista i expert en Dalí, Josep Playà. Les trobades, que es celebraran a les 18.30 h a la Biblioteca de Figueres, oferiran als participants l'oportunitat de compartir impressions i reflexions sobre el llibre en un entorn enriquidor.

Xerrada introductòria el 19 de setembre

Com a preludi a les tertúlies, Playà impartirà una xerrada el 19 de setembre a la mateixa biblioteca, on proporcionarà claus de lectura per abordar aquesta obra tan complexa. L'acte, obert a tothom, requerirà inscripció prèvia a través del telèfon 972 677 084.

Les inscripcions per participar al club de lectura s'obren el 5 de setembre per al públic general i per als socis de la Biblioteca Fages de Climent. Els membres dels Amics dels Museus Dalí podran inscriure's a partir de l'11 de novembre mitjançant un formulari específic. Els inscrits rebran un exemplar de La vida secreta de Salvador Dalí, facilitant així la lectura d'un llibre que, encara avui, segueix fascinant per la seva barreja de realitat i ficció.

Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Fundació Gala-Salvador Dalí, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Figueres, i esdevé una de les activitats de la commemoració del mig segle d'existència del Teatre-Museu Dalí, una joia de l'arquitectura i del surrealisme que continua captivant visitants d'arreu del món.