EL DESPERTAR DEL MITE: COL·LECCIÓ D'ALTA COSTURA

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Castell Gala Dalí i Estudi Caterina Roma de Púbol
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Horari: 10.30 h
Durada: 90 minuts

WEB
El Despertar del Mite: Gala Dalí

GUIA

Aquesta segona exposició del projecte expositiu El Despertar del Mite: Gala Dalí, creat per la Fundació Gala-Salvador Dalí i La Roca Village, vol retre homenatge a l’alta costura a partir de les peces més destacades de l’arxiu personal de Gala.

La selecció permet fer un recorregut pels grans noms de la història de la moda, des d’Elsa Schiaparelli a Christian Dior, passant per Jean Dessès i Cristóbal Balenciaga. Inclou també peces sense etiqueta que ens recorden que la imatge de Gala va més enllà de la marca: és el reflex d’una personalitat única i d’un estil genuí, atent a les tendències estilístiques designades per París i alhora fidel a si mateixa. Gala es disfressa de musa, esposa, representant, performer... Construeix la seva identitat i s’afirma com a individu creatiu a través de la moda.

La visita serà conduïda per Bea Crespo, comissaria de la mostra i membre del Centre d’estudis dalinians de la Fundació Gala-Dalí.

La visita es complimentarà amb una visita al taller de la prestigiosa ceramista Caterina Roma, situat al costat del Castell. És una de les artistes més cotitzades per a la creació de vaixelles pels cuiners més prestigiosos del món com són Berasategi o Matsushisa, entre d’altres.

La tècnica que utilitza per a les seves creacions ve directament del Japó on l’artista crea peces úniques que es couen en un forn de llenya durant dies i nits, en una llengua de foc de més de deu metres. Després, les peces s’acaben de coure dins del magma creant així textures, colors i paisatges diferents sense fer servir esmalts. Si surten esquerdes les repara amb pa d’or, una tècnica que es diu kintsugi i forma part d' una filosofia japonesa que planteja que els trencaments i reparacions formen part de la història d' un objecte i que s' han de mostrar.

Caterina Roma recentment ha dissenyat una copa de porcellana inspirada en Gala que podrem veure al seu estudi i aprofitarem per visitar la mostra de quimonos japonesos que actualment s’exposa al seu taller.

El punt de trobada serà a les 10.30 h a la porta del Castell de Púbol. Activitat gratuïta pels socis dels Amics dels Museu Dalí. Cal inscripció prèvia.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte
set