JORDI JORDÀ CASADEMONT

Periodista

Ha desenvolupat una dilatada trajectòria professional a la ràdio, principalment a la SER, on va assolir càrrecs de direcció i d'alta direcció a Catalunya, Portugal i Galícia, on va obtenir el Premi Ondas per la millor cobertura d'un fet informatiu. En prensa ha publicat al Punt Diari, Hora Nova, Empordà, Alberes i als Annals de l’Institut d’Estudis Empordanesos. Acaba de publicar el llibre El Cançoner de Figueres (2024)

Durant tota la vida, ha sigut un destacat activista cultural, posant en marxa projectes culturals o treballant-ne d’existents. Va formar part de la junta de JJMM de Figueres, que va iniciar el Festival Internacional de Música de l’Empordà a Vilabertran, Les sis Hores de Jazz i la Jove Orquestra. Va portar l'Aula de Música Tradicional a Figueres i va fundar els Ministrers de Figueres (1993), els Entramuntanats a Barcelona (1995), la Colla Castellera de Figueres (1996), l'Associació Empordanesa de Música Popular i Tradicional (2019) - que presideix- i el grup Mini-Stress (2019), amb el que interpreta cançons de l’Obra del Cançoner Popular. Actualment, forma part de la junta de l'Institut d'Estudis Empordanesos i del patronat de la Fundació Pujolboira de la que n'es fundador.