EL DESPERTAR DEL MITE: COL·LECCIÓ TARDOR HIVERN

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Castell Gala Dalí de Púbol
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Horari: 10.30 h
Durada: 90 minuts

El Despertar del Mite: Gala Dalí

GUIA

Tornem al Castell Gala Dalí de Púbol per visitar la tercera exposició del projecte expositiu El Despertar del Mite: Gala Dalí, creat per la Fundació Gala-Salvador Dalí en col·laboració amb La Roca Village.

Dues frases de Breton escrites el 1922 instaven a rebel·lar-se contra la rutina: «Lâchez tout. Partez sur les routes» (Trenqueu amb tot. Sortiu a córrer món). Aquest esperit de nomadisme i canvi defineix la vida (i la moda) de Gala, en un incessant anar i venir entre París i Cadaqués, Nova York i Itàlia.

En l’era dels transatlàntics, embarcar i desembarcar es convertia en moments memorables. Gala i Dalí sabien transformar la passarel·la d’aquells colossos del mar en una veritable posada en escena, assegurant grans titulars. El seu primer viatge a Nova York, el novembre de 1934, va marcar l’inici de la seva conquesta d’Amèrica. Durant dècades, la seva habitació a l’hotel St. Regis es va convertir en la seva llar... i aparador. Més enllà dels museus, la seva vida es transformava en happenings, performances i publicitat, una estratègia que Gala va adaptar a la seva imatge mediàtica (o alter ego públic), amb dissenys d'Arthur Falkenstein (la seva etiqueta nord-americana favorita en el cercle artístic) o de Howard Greer (dissenyador de l’època daurada de Hollywood, conegut per haver creat el vestit de núvia d’una joveníssima Gloria Vanderbilt).

La visita serà conduïda per Noelia Collado, directora de Continguts de La Roca Village i co-comisaria del projecte. Es complementarà amb una visita prèvia al Castell de Gala per als socis interessats.

El punt de trobada serà a les 10.20 h a la porta del Castell de Púbol, per començar la visita al Castell a les 10.30 h. A les 11.45 h començarà la visita a la col·lecció tardor-hivern. Aquesta activitat és gratuïta i exclusiva per a socis, amb inscripció prèvia.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte