GRUP 69: QUAN DALÍ TORNA A FIGUERES

Preu: Gratuïta inscripció recomanada
Durada: 60 minuts

MODERADOR

Fa quaranta anys del naixement del Grup 69, un grup de pintors empordanesos que varen començar exposant a Figueres les seves obres, principalment l’homenatge a Salvador Dalí, del qual es consideraven deixebles. Són els pintors Ricard Anson, Daniel Lleixà, Josep Ministral, Ramon Pujolboira (†2019) i Lluís Roura.

Va ser l’any 1984 quan van pintar el mural Cinc visions del paisatge empordanès sobre una bastida a la plaça de la Palmera de Figueres en homenatge a Dalí que des de 1999 es pot veure, en mosaic, a la plaça Vila d’Ordis de Figueres. En aquesta obra, cada artista va pintar la seva aportació empordanesa: la plana de l’Empordà va estar pintada per Lluís Roura, el castell de Quermançó per Ricard Anson, l’olivera per Josep Ministral, el núvol per Daniel Lleixà,  i Ramon Pujolboira va pintar la bicicleta davant del pou.

Amb els mateixos ideals pictòrics i la temàtica de l’Empordà, els quatre artistes es tornen a trobar al Cercle Sport Figuerenc per parlar de les seves anècdotes en una tertúlia moderada pel periodista Jordi Jordà. Aquesta activitat està organitzada, conjuntament, per l'Agrupació de Cultura Atenea i Amics dels Museus Dalí

Va ser Agustí Planas, propietari del bar Dynamic i promotor de la discoteca Charly, qui va proposar L’Art al carrer, coincidint amb els deu anys de la inauguració del Teatre-Museu Dalí de Figueres. El Grup 69 va néixer gràcies a aquesta acció i deu el seu nom a l’any 1969 on tots els artistes coincidien a tenir un fet importat que a més va coincidir amb l’arribada de l’home a la lluna.

Entre altres activitats conjuntes, van fer la performance a la platja d’Empúries, l’estiu del 1986, reclamant l’arribada de la Flama Olímpica amb motiu de les Olimpíades de Barcelona (1992).

Activitat oberta per a tothom. Inscripció prèvia. Aforament limitat.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dijous
nov